Select your language

Το 5ο Λύκειο Βέροιας «φιλοτεχνεί» την ψυχική υγεία.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA2 με τίτλο «Mental Health for European Youth» την εβδομάδα από 5 έως 11 Μαρτίου το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας  υποδέχθηκε 19 μαθητές και 6 καθηγητές από τα σχολεία – εταίρους στο πρόγραμμα, από Αυστρία - Höhere technische Bundeslehranstalt 1 Linz , Γερμανία - Berufsbildungszentrum Homburg des Saarpfalz-Kreises (Paul-Weber-Schule) και Πορτογαλία - Escola Secundária José Saramago Mafra .

Καθώς το θέμα αυτής της κινητικότητας ήταν η σχέση της τέχνης με την ψυχική υγεία των νέων, οι δραστηριότητες που οργανώθηκαν ενέπλεξαν τους μαθητές σε καλλιτεχνικές διαδικασίες. Συγκεκριμένα, αφού αυτοί παρουσίασαν την έρευνα που είχαν εκπονήσει σε θεωρητικό επίπεδο, συμμετείχαν σε εργαστήρια, όπως αυτό της δημιουργικής γραφής που έλαβε χώρα στη Βιβλιοθήκη του σχολείου υπό την επιμέλεια της κ. Μπέκα, ψυχολόγου στο ΣΟΦΨΥ Ημαθίας, μέσα από το οποίο οι μικτές ομάδες των μαθητών συνέγραψαν και διηγήθηκαν ιστορίες, αναζητώντας το πώς αυτές έχουν τη δύναμη να θεραπεύσουν την ψυχή. Μια ακόμα εμπειρία που βίωσαν ομαδικά οι μαθητές ήταν αυτή του θεατρικού παιχνιδιού στον φιλόξενο χώρο της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, υπό την εμψύχωση του σκηνοθέτη Π. Μαλιάρα. Η θεατρική έκφραση μέσα από την κίνηση οδήγησε σε ενσώματη δημιουργία ενός παζλ συναισθημάτων, μοναδικών όπως εξομολογήθηκαν τα ίδια τα παιδιά. Έπειτα κατασκεύασαν τα δικά τους γλυπτά στο κέντρο αισθητηριακού παιχνιδιού και δημιουργίας “He-He: Messy Play” στην Πυλαία Θεσσαλονίκης με την καθοδήγηση της ψυχολόγου Ελένης Οικονομίδου και του γλύπτη Έκτορα Γιαλαμά. Η προσωπική δημιουργία σε συνάρτηση με τη συλλογική δουλειά και την αλληλεπίδραση που μόνο η τέχνη μπορεί να προσφέρει τόσο αυθεντικά ήταν άλλο ένα βήμα για την κατάκτηση ψυχικής υγείας από τους φιλοξενούμενους και τους Έλληνες μαθητές. Και οι καλλιτεχνικές αυτές δράσεις ολοκληρώθηκαν με τη συμμετοχή όλων στη δημιουργία ενός γκράφιτι δικής τους επινόησης σε τοίχο του σχολείου, με τη συμβολή του καλλιτέχνη γκράφιτι Έλτον Σούλο. Ενός έργου που θα θυμίζει και στις επόμενες γενιές μαθητών πως τα θέματα ψυχικής υγείας λύνονται μόνο με την ομαδικότητα, το φως και τη χαρά που οι έφηβοι έχουν πιο γνήσια από όλους.

Φυσικά σε αυτή την κινητικότητα οι μαθητές και οι καθηγητές των σχολείων που φιλοξενούνταν είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου επισκεπτόμενοι το Μουσείο Βασιλικών Τάφων και το Νέο Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών και περιδιαβαίνοντας τα σοκάκια της Βέροιας και τα τοπόσημά της, όπου οι οικοδεσπότες συμμαθητές τους τους ξενάγησαν. Αρωγός σε αυτή τη γνωριμία ήταν η Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Τζήμα, η οποία υποδέχθηκε εκ μέρους του Δήμου όλη την αποστολή στο Δημαρχείο της πόλης και παρουσίασε την ιστορική και τη σύγχρονη φυσιογνωμία της. Η επίσκεψη δε στη Θεσσαλονίκη και η επαφή με τον πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα συμπλήρωσαν την εικόνα της μακεδονικής γης.

Οι φιλοξενούμενοι ήρθαν σε βιωματική επαφή με την ελληνική κουλτούρα, όχι μόνο μέσα από τις δράσεις του προγράμματος που εστίαζαν στην τέχνη, αλλά και μέσα από τη ζεστή αγκαλιά που άνοιξαν οι οικογένειες των μαθητών μας και τα ίδια τα παιδιά για να χωρέσει η αποδοχή και η φιλία. Πιστεύουμε πως όλοι βγήκαν από αυτό το πρόγραμμα με ανοιχτούς ορίζοντες και με αισθήματα ψυχικής ευφορίας.

Στο πρόγραμμα Erasmus+ “Mental Health for European Youth” συμμετέχουν οι μαθήτριες και μαθητές του 5ου ΓΕ.Λ Άννα Βαϊνά, Μαριλένα Γερμάνη, Στέλλα Γκαϊτατζή, Κατερίνα Ζαχοπούλου, Αλίκη Θεοχαροπούλου, Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου, Σωτήρης Μπουλιόπουλος, Νίκος Νικόλοβ, Εβελίνα Παπαδοπούλου, Γεωργία Πέϊου, Ραφαέλα Πορλίδα, Θανάσης Σκούφιας, Αντωνία Τσιτινίδου, Γεωργία Φανδινάκη, Γιώργος Χαρέλας, Αιμίλιος Χριστοφορίδης, οι καθηγήτριες – καθηγητής Χάρη Αξούριστου, Έλενα Γιαννάκη, Έφη Λιακοπούλου, Τάσος Μοσχόπουλος και ο Διευθυντής του σχολείου Σταμάτης Χρυσής.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
  • Image Alt
Image